چاپ مولتی متریال

 چاپ چند موادی (مولتی متریال)

ما در سالهای گذشته شروع به توسعه Palette با هدف آوردن چاپ رنگی با هر چاپگر سه بعدی رشته ای (FFF / FDM) کردیم. با گذشت زمان، متوجه شدیم که فناوری هسته ایی پالت میتواند بیش از چاپهای PLA چند رنگ، چاپ مولتی متریال را نیز فعال کند.

هر از گاهی، اعضای جامعه چاپ 3D می پرسیدند که آیا پالت سازگار با مواد محلول در آب، پلیمرهای مهندسی و مواد انعطاف پذیر است یا نه. جواب همیشه تا امروز نه بود!

خوشحالیم که پالت + را معرفی میکنیم!

پالت + چاپ چند ماده (مولتی متریال) بر روی بیشتر پرینترهای مبتنی بر فیبر نوری 1.75 میلیمتر (FFF) فعال می شود.

پرینترهای Robo 3D با Palette + عالی هستند

ما هیجان زده هستیم تا با Robo 3D همکاری کنیم و پالت + را به کاربران چاپگر Robo 3D ببریم. پرینترهای Robo 3D و Palette + همراهان خوبی هستند ومیتوانند چاپ چند رنگ و مولتی متریال را در نقاط قابل دستیابی ارائه دهند.  Robo 2 با بیش از 30 ماده قابلیت چاپ دارد.

مشتریان Robo 3D  دسترسی به پورتی اختصاصی برای چاپگر مخصوص پالت + خواهند داشت که به آنها یک تجربه منحصر به فرد و در خور با  دسترسی آسان به تکنولوژی چند رنگی و چندین ماده خواهد داد. پالت + برای رزرو به زودی در وب سایت Robo 3D در دسترس خواهد بود.

ویژگی های جدید با پالت +

چاپ مولتی متریال

یکی از بزرگترین پیشرفت های Palette + سازگاری آن با ترکیبات مواد بیشتر از جمله PLA با مواد محلول در آب، PLA با TPU انعطاف پذیر و PETG با PETG است.

ما در حال تلاش برای به دست آوردن قابلیت هایی هستیم که یک بار به طور انحصاری دراختیار ماشین های صنعتی در بازار دسکتاپ موجود بود و اجازه می داد تا پرینترهای مبتنی بر فیلامنت بتوانند انواع مختلفی از اشیا را ایجاد کنند.

مهندسی و مواد غذایی : PETG

پالت + باعث ایجاد محصولات سخت، مقاوم در برابر دما، قابل باز یافت و چاپ غذای سالم با PETG می شود. MatterHackers.com فیلامنت های PETG را به عنوان "با دوام و آسان برای چاپ" و "به احتمال زیاد به عنوان رایج ترین فیلامنت مصرفی" توصیف می کند.

یکی از اولین صاحبان Palette با تنظیمات Palette خود برای استفاده از PETG بازی کرد و با وجود اینکه بعضی از این چاپ ها با موفقیت انجام می شد  این نسخه ها به سادگی ساخته نمیشدند: آنها به سرعت چاپ کمتری نیاز داشت: آنها نیاز به سرعت چاپ کمتری نیاز داشتند تا پالت بتواند کار خود را به درستی انجام دهد_ متصل کردن و  اسپلایزینگ PETG  نیاز به زمان گرما دهی بیشتری داشت.

یکی از اولین مالکین پالت با  PETG آزمایشی انجام داد. ما PETG را به طور کامل تری تست کردیم تا قابل اعتماد و آسان برای استفاده با پالت +  باشد.

گروه قابل توجهی از چاپ های PETG توسط یکی از صاحبان اولیه Palette تکمیل شده اند. (مدل های کم پلیمر Pokémon توسط Flowalistik.)

پالت + این مانع را حذف می کند. تکنولوژی اسپلایزینگ جدید + پالت ، پلاگین های PETG عالی ای تولید می کند و به همان سرعتPLA  کار میکند که با PETG. PETG در حال حاضر با Palette + پشتیبانی می شود و برای استفاده در نسخه های چاپی با 700 تقسیم بندی رتبه بندی شده است. و برای استفاده در چاپ تا 700 متصل کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

انعطاف پذیر و آسان برای چاپ: یک باند هدفون چند رنگ از PETG با پالت + ساخته شده است.

محلول در آب : داربست

یکی از مکرر ترین درخواست هایی که ما از صاحبان Palette دریافت کرده ایم، سازگاری با مواد محلول بود. امروز ما خوشحالیم که اعلام می کنیم که Palette + با مواد پشتیبانی کننده محلول در آب کار میکند. ما به دنبال فیلامنت های محلول در آب با کیفیت بالا، که به طور گسترده ای در دسترس باشد بودیم، و ما آن را در داربست (scoffold) از spoolWorks E3D پیدا کردیم. داربست اولین ماده محلول در آب است که با پالت سازگار است.

پالت + میتواند چاپ هایی با حداکثر 3 فیلامنت مبتنی بر PLA و داربست به عنوان فیلامنت چهارم را فعال کند. با پالت +، چاپگر های تک اکسترودر می توانند چاپ های رنگی و مولتی متریال با هندسه های بسیار پیچیده تولید کنند.

اینها با PLA و Scaffold بر روی چاپگرهای تک اکسترودر چاپ شده اند:

نوار مصنوعی متصل (PLA-PLA-Scaffold). چاپ شده در سری 1 Pro از نوع A Machines. (مدل بسیار معروف توسط cadboy -: 54030.)

نهنگ  کم پلیمر (PLA-داربست). (مدل شیک توسط simulacrumstudios - چیز: 156081.)

بلبرینگ چند رنگ (PLA-PLA-PLA-داربست). توپ به وسیله داربست، یک فیلامنت محلول در آب توسط E3D ، معلق است.

پالت + و داربست برای چاپهای با حداکثر 500 تقسیم بندی پشتیبانی می شوند.

ما همچنان به تست مواد پشتیبانی دیگر ادامه خواهیم داد (و ما برای آزمایش موادیکه بیشترین درخواست را دارند، اولویت بندی می کنیم). برای ما درخواست خود را در filament@mosaicmanufacturing.com  ارسال کنید.(یا چند متر از فیلامنت خود را برای ما ارسال کنید)

انعطاف پذیر: مواد TPU (سختی شوری 91A و سخت تر)

بسیاری از کاربران Palette از Palette برای فیلامنت های انعطاف پذیر درخواست کرده اند. ما خوشحال هستیم که پالت + با مواد انعطاف پذیر مبتنی بر TPU سازگار با PLA، سازگار است. مواد انعطاف پذیر برای ایجاد محصولات نهایی و نمونه های واقعی تر و همچنین برای انواع  استفاده دیگر بسیار مفید هستند. TPU می تواند برای شبیه سازی غضروف در نخاع و یا ایجاد دکمه های قابل فشردن در هدفون مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از TPU همراه با PLA می توانید ابعاد جدیدی را به چاپ های خود اضافه کنید.

چاپ با مواد قابل انعطاف کمی سخت است. این گروه مادی برای چاپ با حداکثر 50 پیوند استفاده میشوند. ما الگوریتمهای تقسیمی خوب و تنظیمات برای TPU پلی اورتان انعطاف پذیر با سختی Shore 91A داریم. ما در حال تلاش برای بهینه سازی تنظیمات برای یک محدوده گسترده تر از فیلامنت های TPU، برای بهبود سازگاری و قابلیت اطمینان بیشتر هستیم.

فیلامنت چند بخش (PLA-TPU) ساخته شده با پالت +.

قاب آیفون با لولای انعطاف پذیر (PLA-PLA-TPU) چاپ شده با پالت بر روی یک چاپگر تک اکسترودر.

ما یک راهنمای مواد نزدیک به تاریخ پخش (تاریخ 31 ژوئیه 2017) را برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد مارک های رشته ای / مواد توصیه شده برای استفاده با پالت (و همچنین تنظیمات پالت و تنظیمات چاپ) ارائه می دهیم.

اگر مواد مورد نظرتان لیست نشده است ویا اگر شما هر گونه سؤال یا درخواست برای آزمایش مواد دارید، با filament@mosaicmanufacturing.com تماس بگیرید. اگر با یک فیلامنت خاص چاپ میکنید و میخواهید سازگاری آن با پالت + را تست کنید، با ما تماس بگیرید، چند متر آن را برای ما ارسال کنید و ما با خوشحالی آن را برای شما تست می کنیم.

قابلیت اطمینان بهبود یافته و تکنولوژی پیوند بهتر

Palette + دارای تکنولوژی جدید اسپلازینگ است که علاوه بر باز کردن مواد جدید، سبب می شود که اتصالات قوی تر و قابل اطمینان تر باشد. این تکنولوژی جدید منجر به یک سیستم بسیار قوی تر و تجربه کلی بهتر کاربران می شود.

هم پالت و هم پالت + فیلامنت های متفاوتی را می پذیرند، آنها را به بخش های دقیق تقسیم می کنند و برای اتصال پیوند های رشته های چند بخش از فیلامنت ها و بخش ها (که در زمان خودش در اختیار چاپگر شما تغذیه قرار میگیرند) از حرارت استفاده می کنند. پالت این کار را با فشار دادن یک المنت گرمایی با دقت ساخته شده به طور مستقیم بر روی فیلامنت انجام می دهد (ما این را اسپلایزینگ باز می نامیم). در مقابل، پالت + ویژگی های جدید تکنولوژی پیوند است که ما  آن را اسپلایزینگ بسته می نامیم. در این پارادایم، عنصر حرارت هرگز تماس مستقیم با رشته ایجاد نمی کند. در عوض، یک عنصر حرارتی یک محفظه ایجاد میکند که فیلامنت را احاطه میکند.

تفاوت بین تکنولوژی های قدیمی (چپ) و جدید (راست) جدید دارای یک کانال دقیق طراحی شده است که رشته را در هنگام اسپلایزینگ احاطه می کند. شما همچنین چند ارتقاء دیگر را مشاهده خواهید کرد، مانند یک ترمیستور پیچ و یک سپر آلومینیومی جدید.

این روش جدید پیوند باعث ایجاد اتصالات قوی تر و پایدار تر با استفاده از گرمای همسان تر در سطوح اتصال رشته ها می شود که کاملا جدید است. با استفاده از این تکنولوژی جدید، اتصالات به اندازه بیشتر فیلامنت ها قوی است.

بالا:  اتصالات ساخته شده توسط پالت + ایجاد 360 ° مهر و موم مخروطی بین دو رشته.

پایین: در مقابل، اتصالات با استفاده از Palette اصلی  بر روی یک سطح کوچکتر.

قدرت اتصال PLA -PLA  قدیمی : پالت (Splicer باز)

قدرت اتصال PLA -PLA  جدید: پالت + (Splicer باز)

فناوری جدید فضای بسته، سیستم پالت + را سازگار تر و مقاوم تر کرده و قابلیت استفاده از این مواد جدید را فراهم آورده است.

Chroma 2.0

Chroma همراه نرم افزار Palette + است. کروما  G-code multi-body / multi-extruder  را از Simplify3D و Cura می پذیرد، این G-code را پردازش می کند و دو فایل تولید می کند: یک فایل با دستورالعمل برای Palette + برای ساخت فیلامنت و یک فایل چاپ برای چاپگر شما.

ویژگی های جدید Chroma عبارتند از:

رفت : پشتیبانی از برش زننده های بیشتر، ویژگی های  جدید برش، چاپگرها، و انواع فایل های چاپ شده 

بزرگترین تغییر در Chroma موتور جدید پردازشگر G-code است: Raft. یک رویکرد بسیار هوشمند تر و ظریف تر برای و تجزیه و تحلیل G-code است.Raft:

(1) از طریق به روز رسانی های آینده به  پالت + و Chroma برای پشتیبانی از برش بیشتر اجازه میدهد. (Slic3r, KISSlicer, Repetier-Host, etc.)

 

(2) به کروما اجازه میدهد تا G-code های متفاوت تری را بپذیرد (. .g3drem, .hvs)

(3) به Chroma اجازه می دهد از انواع مختلفی از تنظیمات برش (از جمله ارتفاع لایه متغیر، تغییرات دمای نازل، فرآیندهای Simplify3D متعدد در همان چاپ) پشتیبانی کند.

 

Raft کلمه ای ساخته شده از حروف اول چند اسم نیست یک استعاره است. یک رفت میتواند به تثبیت یک چاپ با بررسی پستی و بلندی سطح آن کمک کند تا مطمئن شود که هر چاپ با یک سطح یکسان شروع شود.

موتور رفت کروما مشابه یک رفت چاپی است رفت یک زبان عامیانه API برای پردازش دستورات چاپ سه بعدیست.

. علاوه بر تجزیه انواع G-code (مانند .g3drem، .g، .hvs)، دیگر فرمت های چاپی مانند .MakerBot را خلاصه و تبدیل به G-code می کند. (پشتیبانی از فایل MakerBot برای آینده برنامه ریزی شده است.)

بهتر شدن دسترسی و راه اندازی و نصب.

فرآیند پردازش قدیمی Chroma نیاز به یک دستور العمل خاص G-code (که می تواند برای متخصصین دست و پا گیرو برای تازه کاران چاپ 3D بسیار سخت و ترسناک باشد) دارد. با رفت، همه این ها از بین می رود. بالا آوردن پالت + و اجرا آن یک فرایند ساده است، با حرکت کمتر بین برنامه ها، ویندوز و صفحات وب. Chroma شما را از با همه چیزهایی که لازم است برای شروع کار با پالت + بدانید استفاده قدم به قدم آشنا میکند.

Chroma یک راهنمای تنظیم ساده تر را ارائه می دهد که بیشتر به چاپگر خاص خود و ویژگی های کلیدی آن (Cartesian v. Delta، Direct Drive v. Bubden) هدایت می شود. این، به طور قابل توجهی فرایند راه اندازی را آسان می کند.

انتقال افزایش یافته: به حداقل رساندن دفع زباله و زمان چاپ

برای اطمینان از اینکه فیلامنت  زمان مناسب در اکسترودر شما قرار میگیرد، Chroma  "برج های انتقال" را به چاپ های پالت + درج کند.

 

یک برج انتقال سه رنگ در کنار بخش چاپ شده است. بعضی از لایه های برج فقط 5٪ متراکم هستند. مقدار فلامنتی که در هنگام انتقال استفاده می شود را می توان در Chroma تنظیم کرد.

Chroma در حال حاضر برج های انتقال پیشرفته تری را ارائه می دهد: برج های با اندازه های متغیر (به عنوان مثال، کاهش اندازه انتقال در طول پیشرفت چاپ) و بهینه سازی های بیشتر (برای کاهش زباله و کاهش زمان چاپ). این همچنین بهبود در انتقال جانبی (جایگزینی برای برجهای انتقال) را ارائه می دهد و گزینه های دیگر انتقال را در آینده ارائه خواهد داد.

ابزارهای تولید چاپ چند رشته ای بهتر

فایل های MSF پالت +را قدرت میبخشند . آنها اطلاعاتی نظیر طول، ترتیب و مواد هر یک از اتصالات را دارا می باشند. Chroma قابلیت بیشتری دارد.

 ویرایشگرها و ژنراتورهای MSF برای فعال کردن پالت + ابزارهای بیشتر ارائه می دهد (به عنوان مثال، برای اتصال انتهای یک قرقره به ابتد [یا وسط] دیگری). ما همچنین در حال تلاش برای معرفی یک ژنراتور شیب دار هستیم که شبیه سازی ترکیب رنگ ساده در طول یک چاپ رنگی لایه ای را می کند.

هر ترکیب مواد (مثلا PLA-PLA، PETG-PETG، PLA-Scaffold، PLA-TPU) دارای تعدادی تنظیمات مختلف است که می تواند برای افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان اتصالات به کار گرفته شود. ما با فراهم کردن پروفیل ها و تنظیمات پلاگین برای مارک های مختلف و مواد فیلامنتی این عمل سخت را انجام می دهیم. ما قصد داریم تا ابتدا بر روی مواد محلول، TPU و PETG تمرکز کنیم. ما انتظار داریم در طول زمان این مخزن پروفیل را گسترش دهیم.

فرآیند راه اندازی بهتر

امروزه با وجود بیش از 500 مالک پالت، تعداد زیادی بازخورد در مورد بهترین (و بدترین) قسمت های پروسه تنظیم Palette دریافت کرده ایم. بر اساس این بازخورد، ما در حال پیشرفت در روند مستند سازی، تنظیم و کالیبراسیون Palette + هستیم. این تغییرات به شما تجربه یک چاپ سه بعدی چند رنگی / مولتی متریال را ارائه می دهد.

ارتقاء سیستم عامل و تجربه کاربری

کاربری بهتر، رفع اشکال، و یک رابط پاسخگوی بهتر به کاربران Palette + تجربه بسیار خوبی در هنگام استفاده از ماشین های خود خواهد داد. حتی بهتر آن است که بسیاری از این سیستم عامل ها سازگار با پالت است. ما ا به روز رسانی سیستم عامل را در پایان ماه ژوئیه انجام خواهیم داد!

قیمت کاهش یافته

ساخت و تولید سخت است، مخصوصا وقتی که اوایل شروع کار هستید. در طی 12 ماه گذشته، ما تلاش کرده ایم تا فرآیندهای تولیدی مان را بهبود ببخشیم و پیشرفت هایی حاصل کرده ایم که پالت + را بیشتر از نمونه قبلی خود در دسترس قرار میدهد.

پالت + برای پیش خرید برای $ 799 دلار،با 200 دلار (20٪) کاهش نسبت به قیمت پالت $ 999 در دسترس است. ما سفارشات را به ترتیب زمان سفارش ارسال میکنیم ، با شروع ارسال 50 واحد سفارش اول در تاریخ 31 ژوئیه 2017. قیمت خرده فروشی Palette + 799 دلار خواهد بود.

نکته: اگر پس از اتمام انبار، یک پالت را رزرو کردید، در ابتدای لیست برای Palette +  قرار میگیرید.

بیایید با تعدادی عکس مقاله را به پایان برسیم. واحدهای پالت + در تسهیلات ما و برخی از چاپ هایی که طی چند هفته گذشته ساخته اند.

این مدل معماری توسط یک نوع ماشین سری 1 Pro با پالت + چاپ شده است.

قاب آیفون PLA-TPU، باند هدفون PETG-TPU-PLA-NinjaFlex 

این مورد آیفون با PLA و TPU چاپ شده است. این هدفون ها در چندین بخش چاپ شده و مونتاژ شده اند. سر بیرونی دارای 3 رنگ PETG است. گوشی های از PLA با دکمه های TPU انعطاف پذیر ساخته شده اند. گوشواره ها و قسمت نرم بافتی جداگانه از مواد انعطاف پذیر چاپ شده اند.

یکی از آزمونهای اولیه شکنندگی کیفیتی/ پایداری ما. فیلامنت این نسخه چاپی روی یکی از قرقره های خود پس از 1500 پیوند  با موفقیت ساخته شده  تمام شد.

 دو مورد از آزمایشات مقاومت ما که به هم چسبانده شده اند. این چاپ از بیش از 3000 اتصال داده شده است. اسامی پشتیبانان کمپین Kickstarter پالت، راهروهای دفتر ما را تزئین می کنند.

یک نگاه داخلی به عملیات ساختمانی مستقر در تورنتو، جایی که اولین بار ماشین آلات Palette + در حال تولید است.

گزینه ارتقا برای صاحبان پالت

صاحبان پالت، ما می خواهیم تکنولوژی جدید Palette + را برای شما فراهم کنیم. برای پرداخت هزینه میتوانید پالت خود را به ما بفرستید و آن را به پالت + ارتقا دهید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید

پالت+ خود را از همین حالا پیش خرید کنید.

ما هیجان داریم که پالت + را با جهان به اشتراک بگذاریم. با همکاری با Robo 3D، ما اعتقاد داریم که ما می توانیم این جنبش را ادامه دهیم تا  جایی که چاپ چند ماده ای را برای هر چاپگر رومیزی سه بعدی در دسترس قرار دهیم. صاحبان Robo 3D - پالت + خود را از طریق وب سایت Robo 3D  در اینجا رزرو کنید: Robo 3D.

 


جدیدترین مقالات

جهشی به سمت تولید افزودنی

  Additive Manufacturing (AM) نام تولید صنعتی برای پرینت سه بعدی است و یک فرایند کنترل شده توسط رایانه است و معمولا به صورت لایه لایه، اشیاء سه بعدی را ایجاد می

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

موارد بیشتر