خدمات پرینت سه بعدی در استان اصفهان

 پرینترهای سه بعدی وسیله‌هایی هستندکه با استفاده از آنها میتوان فایلهای سه بعدی موجود در کامپیوتر را به واقعیت تبدیل کرد پرینتر های سه بعدی خانگی، برای تولید محصولات از ذوب پلاستیک استفاده میکنند. چاپگرهای سه بعدی صنعتی با قابلیت پرینت با استفاده از فلزات، رزین های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی ساخته شده اند.
 
 
برای اولین با در سال 1950 به نخستین ایده های ساخت پرینتر های سه بعدی به ذهن دانشمندان راه یافت. نمونه اولیه ی پرینتر های سه بعدی در اوایل دهه هشتاد با نام "Rapid Prototyping" ارائه و اولین نمونه از آن توسط چارز هال ساخته شد و به نام این دانشمند ثبت گردید.
 
امروزه نمونه سازی سه بعدی در رشته های مختلف همچون طراحی صنعتی،صنایع هوافضا، قطعه سازی، معماری، روباتیک و...رایج است.قبل از این طراحان جهت ارائه طرحهای خلاقانه خود مجبور بودند از ترسیم ایده های روی کاغذ و یا حداکثر ساخت نمونه های ابتدایی به کمک کاغذ از طرح اولیه خود اکتفا نمایند.
 
 
 
 
دستگاههای پرینتر سه بعدی امکان تولید انواع قطعات با هر شکل و زاویه را دارا میباشند، تو پر باشد، یا تو خالی، صاف باشد یا منحنی حتی امکان ساخت زوایای منفی و غیر قابل دسترس نیز توسط این دستگاهها قابل انجام میباشد.این توانمندی های منحصر به فرد باعث گسترش روز افزون کاربرد پرینتر های سه بعدی در صنایع مختلف گردیده است.
 
 
 
هوافضا
 
پرینت سه بعدی در هوافضا، کاربردهای ویژه ای دارد این فناوری به مهندسان کمک می کند ایده های خود را به راحتی به واقعیت تبدیل کنند . پیش از این طراحان در هوافضا زمان زیادی را صرف مدلسازی ایده های خود می کردند ولی امروزه فناوری پرینت سه بعدی، این اجازه را به طراحان هوافضا می دهد که در ساخت قطعات، دستگاه ها و قطعات یدکی هواپیما بتوانند ابداعات خود را به راحتی نمونه سازی سریع کنند و بتوانند قالب های مختلفی را پرینت کنند و حتی در تعمیر قطعات هواپیمای خود سرعت عمل داشته باشند.
عدم وابستگی به ساخت با قالب های صنعتی و در نتیجه افزایش قدرت سرعت و توانایی برای تولید قطعات پیچیده بدون محدودیت در شکل و پیچیدگی باعث شده که این روش نسبت به روش های قدیمی همچون ریخته گری و ماشین کاری پیشرفت بسزایی داشته باشد.
از ویژگیهای استفاده از این تکنولوژی، ساخت قطعات یکپارچه و مستحکم است به گونه ای که دیگر نیاز به مونتاژ قطعات مختلف روی هم نیست.در سالهای اخیر امکان تولید قطعات بسیار پیچیده هوا یما مو شک و دیگر ادوات هوایی توسط پرینتر های سه بعدی موجود گردیده است .با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این فناوری در تولید قطعات پیچیده این روش را تنها روش برای تولید برخی قطعات مربوط به هوا فضا نموده است.
 
معماری
 
ساخت سریع جزئیات ساختمان، مدل ها و ماکت های با دوام از طراحی های مختلف معماری، تنها با چاپ سه بعدی امکان پذیر شده است. تکنولوژی چاپ سه بعدی به معماران و شرکت های معماری کمک می کند که به طرز حیرت انگیزی ماکتی بادوام و دقیق از مدل های طراحی شده وآرایه های مختلف طرح خود داشته باشند.
 
 
 
خودروسازی
 
به کمک پرینترهای سه بعدی میتوان قبل تولید تیراژی محصول اقدام به نمونه سازی نمود و عملکرد قطعه را کاملا مورد بررسی قرار داد. و در صورت وجود اشکالات احتمالی نسبت به اصلاح آن اقدام نمود چاپ سه بعدی موانع ابداع در تولید را می شکند و حرکت در راستای تولید را با اطمینان کامل سرعت می بخشد. این کار در مجموعه بعد سوم با ارائه خدمات پرینت سه بعدی به قطعه سازان خودرو در سطح استان اصفهان انجام گرفته است.
 
 
 
قطعات صنعتی
 
تولیدات صنعتی بر پایه طراحی حرفه ای و دقیق قطعات استوار می باشد. این امر نیاز به بررسی دقیق نمونه قیل از تولید میباشد، که پرینترهای سه بعدی کمک شایانی در این زمینه به تولید کنندگان می کند. پرینتر های سه بعدی این امکان را مهیا میکنند که بلا فاصله پس از طراحی محصول نمونه قطعه مورد نظر ایجاد گردد.
گروه فنی مهندسی بعد سوم با ارائه خدمات پرینت سه بعدی در استان اصفهان گامی بسیار اثر بخش در عرصه تولید قطعات صنعتی برداشته است.
 
 
 
تجهیزات نظامی
 
با توجه به پیچیدهگیهای قطعات نظامی امکان تولید ماکت در این صنعت بسیار مشک است که این مشکل با بهره گیری از پرینتر های سه بعدی در صنایع نظامی مرتفع میگردد در این راستا گروه فنی مهندسی بعد سوم با بهره گیری از دستگاه پرینتر سه بعدی در استان اصفهان توانسته خدمات قابل توجهی به صنایع نظامی ارائه دهد.
 
 
 
تجهیزات پزشکی
 
با توجه به تنوع و پیچیدگی موجود در قطعات و تجهیزات پزشکی و نیاز به تولید اعضای مصنوعی امکان تولید این نوع قطعات به کمک پرینترهای سه بعدی موجود میباشد.
 
 
تکنولوژیهای مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی
 
SLA در این تکنولوژی باریکه ای از نور لیزر UV به رزین به وسیله آینه تابیده می شود تا حجم شکل بگیرد
FDM در این تکنولوژی مواد پلاستیکی به نام های (ABS,PLA) مذاب شده و به وسیله CNC روی یک سطح لایه لایه ریخته می شود تا حجم شکل بگیرد .
DLP در این تکنولوژی حجم تبدیل به لایه های از تصاویر گردیده و به رزین تابیده می شود تا حجم شکل بگیرد. 
CLP باریکه ای از نور لیزر به وسیله CNC به رزین تابیده می گردد تا حجم شکل بگیرد.

خدمات پرینت سه بعدی در اصفهان

جدیدترین مقالات

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

انواع تلرانس در نقشه کشی صنعتی

 استفاده و ایجاد تلرانس در مهندسی و نقشه کشی به منظور تعین مرز برای قطعات در نقشه است. در اینجا تعریف تلرانس و انواع متداول آن در نقشه کشی را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر