مدل های آماده پرینت سه بعدی

  مدل های پرینت سه بعدی
 

آیا در جستجوی مدل های پرینت سه بعدی هستید؟

آیا فایل سه بعدی  با فرمت stl  میخواهید؟

در ادامه مطلب لیستی از بهترین سایت های ارائه دهنده مدل های آماده پرینت که برای خدمات چاپ سه بعدی و یا کاربردهای دیگر استفاده می شود، ارائه می گردد.
 
در این مطلب سعی داریم سایت های قدرتمندی که ارائه دهنده مدلهای آماره برای پرینت سه بعدی میباشند ارائه گردد این مدلها با فرمت stp ، stl و .. میباشد در قسمت مدلهای آماده پرینت نیز میتوانید به چند نمونه از این مدلها دسترسی پیدا کنید.
طرح‌های سه بعدی، برای پرینت سه بعدی، 3d max و انیمیشن‌و طراحی گرافیک کاربرد دارند.

برخی از این سایت ها دارای ویترین هایی برای فروش چاپ سه بعدی هستند و اگر شما یک مدل ساز سه بعدی هستید، این قسمت برای نمایش کارها و ایده های شما بسیار مناسب است.

این سایت ها برای ارائه فایل های قابل چاپ برای پرینتر سه بعدی اختصاص داده شده اند و معمولا فایل هایی با پسوند STL را پشتیبانی می کنند. اما برخی از آنها فایل های OBJ و یا کد G را نیز برای ماشین های خاص پشتیبانی می کنند.

 
شما میتوانید در قسمت مربوط به مدلهای آماده پرینت طرح های موجود را اجرا نمایید.
 
 

می توان گفت که بزرگترین مخزن محتوا برای مدل های پرینتر سه بعدی در اینترنت سایت Thingiverse می باشد. از سال 2008 میلادی این سایت راه اندازی شده است و بیش از 1.4 میلیون فایل STL رایگان در آن وجود دارد. این سایت توسط  MakerBot Industries  اداره می شود.

این سایت میزبان جامعه وسیعی از سازندگان فایل های STL به صورت رایگان است و پس از ورود به سیستم می توانید فایل سه بعدی برچسب گذاری شده خود را بارگذاری کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

مدل پرینت سه بعدی
 
شما میتوانید با جستجوی کلمه stl به مدلهای زیادی دسترسی پیدا نمایید.
 
در این سایت هم میتوانید با جستجوی stl  یا free download مدلهای جالبی برای دانلود پیدا کنید و به صورت رایگان از آنها استفاده نمایید.
 
اگر به دنبال مجسمه های بی نظیر برای پرینت سه بعدی میباشید به سایت بالا مراجعه نمایید.
 
 
این سایت یک موتور جستجوی قوی در زمینه فایلهای stl میباشد.
 
 

این سایت برای خرید و فروش مدل های سه بعدی بسیار کاربردی است.

https://pinshape.com/

مجموعه ای عالی از فایل های STL رایگان را از 70000 طراح می توان در این سایت پیدا کرد.

https://www.prusaprinters.org/prints

در اینجا بیش از 41000 نمونه فایل STL که در پرینترهای FDM قابل استفاده است، وجود دارد.

https://3dexport.com/

 هدف این سایت ایجاد مجموعه ای از فایل های STL رایگان است که تاکید بر جواهرات و زیورآلات دارد.

https://3dprint.nih.gov/

Nih 3D print Exchange در سایت خود فایل سه بعدی رایگانی را بارگذاری کرده است که از نظر علمی و پزشکی بسیار دقیق است.

https://cults3d.com/en

این سایت در خارج از فرانسه فعالیت دارد. در این سایت کاربران می توانند فایل های STL خود را به اشتراک بگذارند یا آنها را بفروشند. به گفته این شرکت چیزی حدود 271000 فایل دانلود رایگان در این سایت وجود دارد.

کاربران می توانند طراحان مورد علاقه خود را دنبال کنند و به محض اینکه اثر جدیدی روی سایت بارگذاری شد، به روزرسانی فوری را دریافت کنند. این سایت از زبان های مختلفی مانند انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی پشتیبانی می کند.

 

چاپ سه بعدی

https://www.printables.com/model

Prusa Research  با طراحی های جدید، استاندارهای جدیدی برای چاپگرهای سه بعدی FDM تعریف کرده است.

این سایت در سال 2019 راه اندازی شد و می توان گفت در این عرصه یک تازه وارد محسوب می شود، اما به سرعت رشد کرده و استانداردهای با کیفیتی را حفظ کرده است. بیش از 198000 مدل رایگان در این سایت وجود دارد و پسوند همه آنها STL می باشد و در تمام پرینترهای FDM قابل اجرا و استفاده است.

 

چاپ سه بعدی

https://www.myminifactory.com/

MyMiniFactory یک فضای اجتماعی است و چیزی در حدود 154000 فایل برای چاپگرهای سه بعدی دارد و تاکید زیادی بر بازی، نقش آفرینی و فرهنگ گیک (Geek) دارد.

این شرکت با شرکت iMakr که فروشگاه آنلاینی برای فروش چاپگرهای سه بعدی و لوازم جانبی آن است، ارتباط نزدیکی دارد. این سایت در سال 2013 تاسیس شده است و فایل های آن هم به صورت رایگان و هم فروشی ارائه می شود. سازندگان و طراحان می توانند در این سایت کار خود را تبلیغ کنند و از فروش استعدادهای خود در این فروشگاه درآمد کسب کنند.

 

مدل چاپ سه بعدی

https://pinshape.com/

سایتPinshape  توسط سازنده چاپگرهای سه بعدی Formlabs در سال 2016 تاسیس شد و بازاری سه بعدی بین سازندگان و طراحان ایجاد کرده است. در این سایت 25400 فایل  STL رایگان برای دانلود وجود دارد.

در این سایت مدل های جالبی برای پرینت سباب بازی، جواهرات، مد، لوازم خانگی، وسایل، افراد، هنر و ... وجود دارد.

مدل چاپ سه بعدی

https://www.youmagine.com/

سایت YouMagine توسط بنیانگذاران Ultimaker تاسیس شده است. این سایت در سال های گذشته تغیرات چندانی نداشته است اما همچنان پرطرفدار است. طرح های موجود در این سایت برای پرینترهای FDM بارگذاری شده است.

شما اینجا می توانید 19000 مدل پرینتی رایگان پیدا کنید.

 

مدل پرینت سه بعدی

https://3d-gallery.xyzprinting.com/en-US/gallery/

سازندگان چاپگرهای تایوانی XYZPrinting  این سایت را راه اندازی کرده اند و یک گالری اختصاصی از فایل های رایگان STL بر روی آن قرار داده اند.

برای دسترسی به فایل های این مجموعه ابتدا باید در آن ثبت نام کنیم و بعد از آن می توان از 10290 فایل رایگان موجود در سایت استفاده کرد.

 

مدل پرینت سه بعدی

https://www.redpah.com/

این سایت مجموعه از طرح های سه بعدی پولی و رایگان را به سازندگان و طراحان ارائه می دهد. دارای بیش از 5000 فایل برای دانلود است.

یکی از ویژگی های این سایت که آن را بین کاربران محبوب کرده است این است که امکان مرتب سازی طرح ها بر اساس کار طراحان محبوب وجود دارد.

 

مدل چاپ سه بعدی

https://www.threeding.com/

در این سایت که می توان گفت بازاری آنلاین برای مدل های چاپ سه بعدی است، کاربران می توانند مدل ها را بفروشند، بخرند و یا مبادله کنند. بیش از 3200 فایل قابل چاپ وجود دارد.

Threeding  همچنین خدمات چاپ سه بعدی را نیز به کاربران ارائه می دهد.

 

مدل چاپ سه بعدی



 

جدیدترین مقالات

جهشی به سمت تولید افزودنی

  Additive Manufacturing (AM) نام تولید صنعتی برای پرینت سه بعدی است و یک فرایند کنترل شده توسط رایانه است و معمولا به صورت لایه لایه، اشیاء سه بعدی را ایجاد می

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

موارد بیشتر