اسکنر سه بعدی ARTEC EVA

اسکنر سه بعدی ARTEC EVA
در دو سال گذشته، بسیاری از اسکنرهای جدید سه بعدی وارد بازار شده است. از سنسورهای عمیق مادون قرمز در سطح ورودی گرفته  تا اسکنرهایی که با نور کار می کنند. در این مقاله اسکنر ARTEC EVA را بررسی می کنیم. این اسکنر یک اسکنر دستی سه بعدی  است که از سال 2012 در بازار وجود دارد. این نوع اسکنر یکی از اسکنرهای استاندارد در نوع اسکنرهای دستی محسوب می شود. حلقه فلاش LED بافت ها را به طور یکنواخت روشن می کند و باعث می شود بافت را بدون درز ارائه دهد.
این نوع اسکنر، اسکنر نوری است و می تواند اجسامی به اندازه یک کفش تا یک خودرو را با دقت 0.1 میلی متر اسکن کند. اسکنر EVA کاربردهای متفاوتی مانند کنترل کیفیت، بازسازی میراث فرهنگی، نمونه سازی سریع اولیه و حتی پزشکی دارد.
همچنین برای ایجاد قسمت هایی از بازی های رایانه ای، جلوه های بصری برای فیلم ها نیز استفاده می شود.
 

این اسکنر طراحی بسیار زیبایی دارد و رنگ آن یک حالت خاکستری دارد که مانند تجهیزات پزشکی است. دارای وزن تقریبی 0.85 کیلوگرم است و کار کردن با آن بسیار راحت است. زاویه ای که در انتهای دسته قرار دارد به شما این امکان را می دهد که بتوان زاویه های بالای سر را به راحتی اسکن کرد. که این مورد برای اسکن افراد و اشیاء بلند کاربردی است.
این اسکنر دارای یک درگاه USB و منبع تغذیه جداگانه است، بنابراین می تواند چندین کابل را ردیابی کند. اسکنر EVA با تعداد فریم 16fps، یک اسکنر نرم با ردیابی بهتر و زمان اسکن کوتاه تر می باشد.
این اسکنر دارای دو دکمه است. یکی برای شروع/مکث اسکن و دیگری برای متوقف کردن اسکن. یک LED نیز دارد که به شما کمک می کند تا بفهمید در چه حالتی هستید. LED سبز حالت آماده به کار و چشمک زن حالت پیش نمایش و قرمز حالت توقف دارد.
 

حالت های اسکن

در حالت اول کار این اسکنر تا حد زیادی شبیه به کار کردن با دوربین فیلمبرداری است. ضبط کامل توسط این اسکنر، گرفتن اسکن های جداگانه)عکس( از شی مورد نظر است که توالی فریم ها 16 عدد در ثانیه می باشد. زمانی که شروع به اسکن می کنید، اسکنر در هر لحظه یک قاب رنگی ایجاد می کند. بعد از آنکه اسکن به طور کامل انجام شد، میتوان اطلاعات را پردازش کرد.
نوار سبز رنگ نشانه فاصله هاست و در حایت ایده آل اکثر نمودارها باید در نوار مرکزی باشند.
 

حالت دوم فعال کردن RTF( Real Time Fusion) می باشد. در این حالت پیش نمایش به رنگ خاکستری است و این حالت به اپراتور کمک می کند تا متوجه شود، کدام قسمت ها را هنوز اسکن نکرده است. پس از تمام شدن اسکن، مش هندسی قابل دسترس است و می توان اسکن را در قالب مورد نظر Export کرد.
 
 

می توانید داده های خام اسکن شده را وارد نرم افزارهای سه بعدی دیگر کنید. این مش می تواند بهینه سازی شود و قسمت های چند ضلعی، نویزها، سطوح صاف و ... در صورت لزوم ویرایش شوند. حتی می توان از داده های رنگ RGB برای تولید بافت استفاده کرد.
این اسکنر حالتی به نام AutoPilot  دارد. AutoPilot از یک مقدار پیش تنظیم شده برای همه الگوریتم ها استفاده می کند و همه را به ترتیب خاصی انجام می دهد، مثلا این که آیا سوراخ ها را به طور خودکار پر کند یا خیر. در بعضی موارد باید اسکن ها را به صورت دستی پردازش کرد تا بتوان جزئیات بیشتری از داده ها به دست بیاوریم. به عنوان مثال گاهی اوقات اسکنر در اسکن برخی قسمت ها به دلیل وقفه در هنگام اسکن، خطاهایی ایجاد می کند. مثلا در تصویر زیر از اسکن کامل بدن، پاها با بدن مطابقت ندارد.

اما می توان این مشکل را با پیدا کردن اسکن قسمت پاها، حذف اسکن و اسکن دوباره آن قسمت حل کرد. اما گاهی اوقات دسترسی به نمونه اولیه امکان پذیر نیست. در این حالت از نرم افزار سه بعدی برای ویرایش استفاده می کنیم. شما می توانید با انتخاب جزئیات از اسکن های دیگر، اسکن هایی که خطا دارند را به صورت دستی تراز کنید.

همانطوری که قبلا نیز گفته شد می توان فایل اسکن شده را به فرمت های مختلفی EXPORT کرد. فرمت هایی مانند: ASCII, AOP, STL, WRL, PLY, OBJ, XYZRGB, E57 , ... . برای دادن بافت از فرمت OBJ با بافت هایPNG می توان استفاده کرد.



جدیدترین مقالات

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

انواع تلرانس در نقشه کشی صنعتی

 استفاده و ایجاد تلرانس در مهندسی و نقشه کشی به منظور تعین مرز برای قطعات در نقشه است. در اینجا تعریف تلرانس و انواع متداول آن در نقشه کشی را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر