خدمات اسکن سه بعدی

خدمات اسکن سه بعدی

اسکنر های سه بعدی از پیشرفته ترین تجهیزات ابعاد برداری روز دنیا میباشند که باتوجه به توانمندیها و عدم محدودیت کاربرد جایگاه ویژه ای در صنعت به خود اختصاص داده اند.
 
گروه فنی مهندسی بعد سوم  با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و کادر مهندسی مجرب آماده ارائه خدمات در زمینه ابعادبرداری از قطعات صنعتی و غیر صنعتی مشتریان محترم میباشد.این مجموعه با بهره گیری از دستگاه اسکنر سه بعدی و امکانات فتوگرامتری ، امکان دیجیتایزینگ قطعات از 10میلیمتر تا 10متر با دقت بالا و سرعت زیاد را دارا میباشد.
 

با توجه به نوع تکنولوژی اسکنرهای سه بعدی نوری هیچگونه محدودیتی از لحاظ رنگ و جنس برای قطعات مورد نظر وجود ندارد به همین دلیل با استفاده از این دستگاهها امکان برداشت اندازه از قطعات انعطاف پذیر شبیه لاستیک، پلاستیک، اسفنج و ... وجود دارد. همچنین با توجه به غیر تماسی بودن روش ابعاد برداری هیچ آسیبی به قطعه موجود نخواهد رسید.با توجه به حضور تیم متخصص و قدرتمند بعد سوم امکان انجام عملیا post processing روی فایلهای ابر نقاط توسط این مجموعه مهیا گردیده است .

آیا می توان از اسکنر سه بعدی برای کنترل کیفی قطعات هم استفاده نمود؟
یکی از خدمات مهم گروه فنی مهندسی بعد سوم ارائه خدمات کنترل کیفی قطعات تولیدی بر مبنای یک فایل سه بعدی  میباشد به این صورت که بر مبنای حساسیت مورد نظر کارفرما چند نمونه از قطعات تولیدی  از خط توید انتخاب میگردد و پیس از اسکن سه بعدی قطعات مورد نظر در ازمایشگاه ابعاد برداری بعد سوم فایل اسکن شده با  فایل سه بعدی مرجع مقایسه میگردد . لختلافات موجود بین فایل سه بعدی و قطعات تولید شده به صورت نقطه به نقطه گزارش میگردد.
 
 اسکنر های سه بعدی در چه زمینه هایی کاربرد دارند؟
با وجود دستگاههای دیجیتایزر اپتیک تحولات عظیمی در صنایع مختلف چون قالبسازی ، هوا فضا ، پزشکی ، طلا جواهر و ... رخ داده تا به آنجا که به جرات میتوان گفت دقدقه ابعاد برداری از اجسام در کلیه پروژه ها کاملا مرتفع گردیده است.به این صورت که با اسکن سه بعدی قطعات و ورود آنها به نرم افزار های مهندسی از جمله CATIA Solidworks Pro Engineer امکان ویرایش و طراحی قطعات مهیا گردیده است.

به منظور مشاهده نمونه کارهای اسکن سه بعدی اینجا کلیک کنید.

آیا می توان از این اسکنهای سه بعدی نقشه های مهندسی تهیه نمود؟

فایل های ابر نقاط به خودی خود یک فایل خام به حساب می آید و به جز افراد حرفه ای در زمینه نرم افزار های مهندسی کاربران عمومی امکان استفاده از این فایلها را ندارند. لذا نیاز است که این فایلها به کمک نرم افزار های مهندسی به سطوح قابا ویرایش تبدیل گردند.
یکی از خدمات مهم گروه فنی مهندسی بعد سوم ارائه خدمات سطح سازی پیشرفته و تبدیل فایلهای اسکن سه بعدی (ابر نقاط) به سطح های هندسی میباشد. که در این صورت همه کاربران نرم افزار های نقشه کشی و مهندسی میتوانند از این فایلها که با فرمت های stl و igs و dwg و ... قابل ارائه میباشد استفاده ببرند.

 اسکنرهای سه بعدی در صنایع مختلف کاربردهای فراوان دارند به عنوان نمونه در صنایع هوا فضا ، خودرو ، نظامی، پزشکی، لوازم خانگی، کشاورزی و دیگر زمینه های صنعتی از توامندی اسکنر های سه بعدی بهره گیری میگردد.
کاربرد اسکن سه بعدی  اسکن سه بعدی چیستمراحل اسکن سه بعدی  خدمات اسکن سه بعدی
در این بخش به اختصار مراحل انجام یک اسکن سه بعدی را شرح میدهیم:
خدمات اسکن سه بعدی در اصفهان
 
1-قبل از هر چیز نیاز است که قطعه مورد نظر کاملا عاری از هر گونه چربی و جرم اضافه باشد به همین منظور قبل از انجام اسکن سه بعدی بهتر است قطعه توسط بنزین کاملا چربی زدایی شود در صورت نیاز میتوان از کارواش آب گرم یا یند بلاست برای قطعات پر جرم استفاده کرد.
 
2-پس از تمیزی کامل قطعه در قسمتهای مختلفت قطعه نقاطی جهت شناسایی در اسکن سه بعدی نصب میگردد که به این نقاط اصطلاحا تارگت پوینت (target point) گفته میشود این نقاط باید به صورت نامنظم به گونه ای روی قطعه نصب گردد که در هر دو اسکن متوالی حداقل سه تا چهار تارگت مشترک دیده شود دقت داشته باشید که زیاد بودن این تارگت پوینتها تاثیری در دقت ابعاد برداری دستگاه نخواهد داشت.
 
3-به منظور جلولگیری از رفلکت نور از سطح قطعه و بالا بردن کیفیت اسکن سه بعدی پس از نصب کامل تارگتها با استفاده از پودر دی اکسید تیتانیوم سطح قطعه سفید میگردد تا عملیات اسکن بهتر انجام شود. 
 
4-پس از این مرحله با کمک یک گوش پاککن کلیه تارگت های پاک میشوند تا این نقاط در مراحل انجام اسکن سه بعدی به خوبی شناسایی گردند این کار به منظور شناسایی بهتر تارگت پوینتها توسط دستگاه اسکنر نوری انجام میگیرد.
 
5-اکنون قطعه از زوایای مختلف جلوی دوربین اسکن سه بعدی قرار میگیرد و شات های مختلفی از قطعه اسکن سه بعدی میگردد.
 
6-در این مرحله با استفاده از تارگت های نصب شده روی قطعه شاتهای مختلف برداشت شده از قطعه به یکدیگر متصل میگردد و نهایتا به کمک نرم افزار موجود پیوسته و یکپارچه میگردد.
7-در پایان مختصات قطعه در فضای مختصات تنظیم میگردد و فایل خروجی مناسب برای انجام مراحل بعدی ایجاد میگردد. 
به منظور مشاهده فیلمهای مربوط به عملکرد اسکنر سه بعدی اینجا را کلیک کنید.  

جدیدترین مقالات

مقایسه بین SLA و SLS

 در SLS از لیزر قدرتمند استفاده می شود و دو نوع DMLS و SLM وجود دارد. SLS با پلیمرهایی مانند نایلون کار می کند. SLA نیز از لیزر استفاده می کند، اما این دو به دلیل مو

نیروی محوری

 پبچ ها اجزای مهمی هستند که در انواع محصولات از وسایل نقلیه گرفته تا راه آهن، هواپیما، ساختمان، پل و حتی گوشی کوچکی که در دست شماست، استفاده می شوند. هنگامی که نیروی

استریولیتوگرافی و نحوه عملکرد آن

 می توان گفت استریولیتوگرافی از قدیمی ترین شکل های پرینتر سه بعدی است. در ادامه همه چیز در مورد نحوه عملکرد این فناوری را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر