دیدگاه مهندسی مکانیک قسمت دوم (ترفندهای طراحی های خلاقانه برای مدیریت هزینه و زمان و بهبود عملکرد)

 ساخت نمونه اولیه نقش مهمی در توسعه یک محصول برای تجاری سازی ایفا می کند. ساخت زودهنگام منجر به محدودیت یا گاهی اوقات منع ساخت قسمت هایی می شود که با ساخت نمونه اولیه می توان تمام عیوب آن را برطرف کرد.
همچنین ساخت نمونه اصلی بدون رفع عیوب منجر به تکرارهای پرهزینه می شود که بر زمان بندی و بودجه تاثیر می گذارد.
تلفیق روش های تولید سریع با خلاقیت در طراحی، به طراح اجازه می دهد نمونه اصلی را راحت تر و زودتر بسازد.
تقسیم اجزای قطعه به قسمت های منطقی ساخت نمونه اولیه را آسان تر می کند و باعث می شود تا بتوان محدودیت های تولید را دور زد و یافته های آزمایشی واضح تری به دست آورد.
مثلا ابزارهای دستی یک رابط کاربری با افکتورهای انتهایی و یک مکانیسم انتقالی که در بین آنهاست، دارند. برای ساخت قسمت انتهایی با استفاده از پرینتر سه بعدی فلز تیتانیوم یا فولاد ضد زنگ می توان آن را ساخت و امکان تجزیه و تحلیل مکانیسم آن در چند روز فراهم می شود. اگر این نمونه سازی انجام نمی شد به جای چند روز این کار در طی چندین هفته انجام می شد.
به طور کلی ارزیابی مکانیزم گسسته می تواند درک آسان تری داشته باشد و می توان عملکرد اجزا را قبل از پیوستن به مجموعه پیچیده تر ارزیابی کرد و در صورت لزوم بهینه سازی کرد.
ساخت مدل هایی با مقیاس کوچک از مجموعه های بزرگ می تواند بسیار کاربردی باشد. در هنگام ساخت مدل های کوچک باید نمونه کاملا مانند مقیاس بزرگ عمل کند و خواص قطعه اصلی در قطعه کوچک تقلید شده باشد.
تنظیمات جزئی مقیاس می تواند بسیار مهم و موثر باشد. به عنوان مثال تنظیم قطر شافت و قطر لوله در طراحی برای ساخت نمونه اولیه به اثبات مکانیزم مفاهیم کمک می کند.
نمونه های اولیه را می توان با فوم های تراشیده شده دستی ایجاد کرد که این کار سرعت و انعطاف پذیری پایینی دارد، اما قطعات ساخته شده با پرینتر سه بعدی می تواند راه حلی عالی و سریع برای ساخت نمونه اولیه با ریزترین و کوچکترین جزئیات باشد. بسیاری از افراد ارزش چاپگر سه بعدی را می دانند و اینکه با پرینتر سه بعدی ارزان قیمت می توان قطعات پلاستیکی فوق العاده مفیدی را ایجاد کرد.
همچنین برش های لیزری رومیزی و پرش های واتر جت نیز برای ساخت نمونه های اولیه بسیار کاربرد دارند، به خصوص اگر طراح در مجموعه خود از شکل های مسطح به هم پیوسته یا زبانه و شکاف استفاده کرده باشد.
جالب است بدانید با ورق های اکریلیک و باندینگ حلال نیز می توان نمونه اولیه را ساخت و قطعه را به جای چند روز در چند ساعت تجزیه و تحلیل کرد.
اخیرا آسیاب های رومیزی نیز وارد میدان شده اند و HAAS، Bantam و PocketNC مدل هایی از این آسیاب ها هستند که امکان آسیاب سریع فلزات مانند فولاد ضد زنگ و تیتانیوم و انواع پلاستیک ها را فراهم می کند.
جالب است بدانید با استفاده از یک فرز پنج محوری Pocket NC V2-10  و V2-50 یک دستگاه پزشکی را می توان در عرض چند روز نمونه سازی کرد و مدیریت زمان کرد. در نظر بگیرید که شما قرار باشد این کار با روش دیگری انجام دهید؛ بردن و سفارش دادن(6 روز)، منتظر رسیدن(2 روز)، ارزیابی عملکرد (2 ساعت) و درخواست قطعه به روز شده(1روز).
همیشه باید این نکته را در نظر بگیرید که خلاقیت و انعطاف پذیری در طول مسیر انجام پروژه مانند در ارتباط بودن با شرکت هایی که خدمات پرینت سه بعدی انجام می دهند، می تواند بهترین راه حل برای داشتن محصولی کارآمدتر را داشته باشد.
 

جدیدترین مقالات

جهشی به سمت تولید افزودنی

  Additive Manufacturing (AM) نام تولید صنعتی برای پرینت سه بعدی است و یک فرایند کنترل شده توسط رایانه است و معمولا به صورت لایه لایه، اشیاء سه بعدی را ایجاد می

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

موارد بیشتر