مقایسه قالب گیری تزریقی تک حفره ای و چند حفره ای

 
قالب گیری تزریقی روشی مقرون به صرفه برای تولید قطعات پلاستیکی با حجم متوسط تا زیاد است و نسبت به سایر روش های ساخت مانند انواع روش های ریخته گری و ماشین کاری CNC، این روش محبوبیت زیادی دارد.
قالب گیری تزریقی به دو روش تک حفره ای و چند حفره ای انجام می شود. هر دو فرایند تک حفره ای و چند حفره ای به مجموعه عملیات اولیه یکسانی نیاز دارند و از نظر زمانی نیز یکسان هستند. هر کدام از این روش ها برای پروژه های مخصوصی استفاده می شوند و مزایا و معایب خود را دارند.
چگونکی عملکرد قالب گیری تزریقی
قالب گیری تزریقی با درست کردن خود قالب شروع می شود. قالب بعد از ساخته شدن با پلاستیک ذوب شده پر می شود تا قطعه مورد نظر تشکیل شود.
قالب های تک حفره ای در هر چرخه یک محصول و قالب های چند حفره ای در هر چرخه چند محصول را تولید می کنند.
 
قالب گیری تک حفره ای
زمانی که قالب ساخته می شود، قالب گیری تزریقی وارد یک فرایند شش مرحله ای می شود و به راحتی قابل تکرار است. سپس پلاستیک ذوب شده وارد قالب می شود و به آن فرصت خنک شدن داده می شود تا به حالت جامد درآید. در آخرین مرحله قالب باز می شود و پین های اجکتور قطعه را از قالب جدا می کنند.

مقایسه و انتخاب قالب تک حفره ای و چند حفره ای

قالب های تک حفره ای یا چند حفره ای بسته به زمانی که کاربر دارد و نوع تقاضای آن ممکن است انتخاب شود.
وقتی قطعات مشابه زیادی در زمان مشخصی باید ساخته شود قالب های چند حفره ای انتخاب می شوند. این قالب ها به تولیدکنندگان امکان ساخت قطعات بیشتر با سرعت بالاتری را می دهد و مهمترین مزیت این روش سرعت تولید بالای آن است.
اما همیشه این قالب ها مناسب نیستند. معمولا قالب های چند حفره ای نسبت به قالب های تک حفره ای نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری دارند. اما در کل ایجاد قالب های چند حفره ای مقرون به صرفه تر است و نیروی کار و مواد و منبع انرژی کمتری نیاز دارد.
اما زمانی که حجم و تعداد قطعات تولیدی زیاد نیست مطمئنا قالب های تک حفره ای منطقی تر است.
زمانی که برای ساخت اولیه قالب های چند حفره ای نیاز است به مراتب بیشتر از قالب های تک حفره ای است.
همچنین هزینه نگهداری و تعمیر قالب های چند حفره ای نیز بیشتر است. به عنوان مثال اگر یکی از حفره ها بشکند و یا دچار نقص شود، کل قالب بلااستفاده می شود و ضرر زیادی به تولید کننده وارد می شود.
تولیدکننده همیشه باید بازار را بشناسد و درک قوی و خوبی از تقاضا برای محصول داشته باشد تا بتواند قالب مناسبی که هزینه ها را کاهش دهد انتخاب کند. بسیار مهم است که تیم تحقیقاتی بررسی های لازم را انجام دهد و نوع قالب را انتخاب کنند.
شما می توانید در مورد قالب گیری تزریقی، ماشین کاری CNC، خمات چاپ سه بعدی و سایر خدمات از گروه فنی مهندسی بعد سوم مشاوره بگیرید.

جدیدترین مقالات

نیروی محوری

 پبچ ها اجزای مهمی هستند که در انواع محصولات از وسایل نقلیه گرفته تا راه آهن، هواپیما، ساختمان، پل و حتی گوشی کوچکی که در دست شماست، استفاده می شوند. هنگامی که نیروی

مقایسه بین SLA و SLS

 در SLS از لیزر قدرتمند استفاده می شود و دو نوع DMLS و SLM وجود دارد. SLS با پلیمرهایی مانند نایلون کار می کند. SLA نیز از لیزر استفاده می کند، اما این دو به دلیل مو

استریولیتوگرافی و نحوه عملکرد آن

 می توان گفت استریولیتوگرافی از قدیمی ترین شکل های پرینتر سه بعدی است. در ادامه همه چیز در مورد نحوه عملکرد این فناوری را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر