مکانیزم لغزنده در قالب تزریق پلاستیک

  
لغزنده ها در قالب گیری تزریقی مکانیزم هایی می باشند که بعد از باز شدن قالب تزریق، قطعه آماده شده را آزاد می کنند. لغزنده ها باعث می شوند تا زیربرش ها، فرورفتگی ها و یا برآمدگی های خارجی در روی سطح بیرونی قطعه آزاد شوند و با این روش از حذف مستقیم قطعه ار حفره جلوگیری می شود.
 
ممکن است در حین کار لغزنده قالب تزریقی پاره شود و در این مواقع نیترینگ سطح برای به حداقل رساندن آسیب ها و حفظ قطعات انجام می شود. جالب ترین بخش کار با لغزنده، ایجاد هندسه های پیچیده است.
وظیفه لغزنده ها در قالب تزریقی این است که با باز شدن قالب تزریق، یک قطعه پلاستیکی قالب گیری شده را آزاد می کند.
بادامک پین اسلاید که با نام های پین شاخ، پین زاویه ای و ... نیز شناخته می شود، رایج ترین مکانیزم در بین تمام مکانیزم های لغزنده است و با باز شدن پرس هدایت می شود. با خروج پین زاویه دار از سوراخ زاویه دار، لغزنده به عقب می رود و فنرها، لغزنده را در حالت جمع شده نگه می دارد. با فشار دادن، پین بادامک باز می شود تا لغزنده به موقعیت قالب گیری بر گردد.
 
 
لغزنده ها در قالب گیری تزریقی
 

چگونگی عملکرد قالب گیری تزریقی

مکانیزم لغزشی چند جزء اساسی دارد: سطح شکل دهی، بدنه لغزنده، پین راهنما، گوه، صفحه سایش و بلوک پرس. یک مکانیزم قفل نیز برای نگه داشتن لغزش در برابر فشارهای قالب گیری مورد نیاز است.
همچنین از کانال های خنک کننده لغزنده نیز برای جلوگیری از تاب خوردگی استفاده می شود. به طور کلی لغزنده ها به عنوان قطعات اضافی خریداری می شوند و بعد توسط قالب ساز مونتاژ می شوند.
در حین عملیات قالب گیری تزریقی، قطعه با تمام ویژگی ها درون بدنه لغزنده قالب گیری می شود. بعد از این که قطعه کامل خنک شد، قالب باز می شود و پین راهنما و بدنه لغزنده از قطعه دور می شوند  تا بتوان قطعه را بیرون آورد.
از آنجایی که لغزنده ها می توانند در حین تولید بدون فشار هیدرولیک حرکت کنند، بسیاری از تولیدکنندگان با ضایعات مواجه می شوند. برای حل این مشکل، قرار دادن مکانیزم قفلی که اطمینان حاصل شود که فشار حتی در صفر PSI ثابت می ماند، مهم است. با قرار دادن یک دستگاه قفل مناسب می توان اطمینان حاصل کرد که لغزنده قالب تزریقی نه تنها می تواند مسافت مورد نیاز را طی کند، بلکه بازگشت ایمن به موقعیت تنظیم شده را نیز فراهم می کند.
 

جدیدترین مقالات

نیروی محوری

 پبچ ها اجزای مهمی هستند که در انواع محصولات از وسایل نقلیه گرفته تا راه آهن، هواپیما، ساختمان، پل و حتی گوشی کوچکی که در دست شماست، استفاده می شوند. هنگامی که نیروی

مقایسه بین SLA و SLS

 در SLS از لیزر قدرتمند استفاده می شود و دو نوع DMLS و SLM وجود دارد. SLS با پلیمرهایی مانند نایلون کار می کند. SLA نیز از لیزر استفاده می کند، اما این دو به دلیل مو

استریولیتوگرافی و نحوه عملکرد آن

 می توان گفت استریولیتوگرافی از قدیمی ترین شکل های پرینتر سه بعدی است. در ادامه همه چیز در مورد نحوه عملکرد این فناوری را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر