کالیبراسیون اسکنرسه بعدی


اسکنرهای نوری در مقایسه با اسکنرهای لیزری بسیار ارزان تر هستند و در صورتی که کالیبراسیون دقیق بین دوربین ها و پروژکتور داشته باشند، می توانند اسکنی با دقت بالا به کاربر ارائه دهند.
کالیبراسیون اسکنر یک مرحله بسیار مهم قبل از شروع عملیات اسکن است و در صورت عدم کالیبراسیون نتایج اسکن قابل تایید نخواهد بود و نتایج اسکن دچار اعوجاج می شوند. کالیبراسیون به معنای این است که موقعیت دوربین ها و پروژکتورها نسبت به جسم تشخیص داده می شود و پارامترهای واقعی دوربین مشخص می شود و داده های دقیق تری به دست می آید.
این کار با یک صفحه شطرنجی بسیار دقیق انجام می شود.
برای این کار ابتدا میز چرخان و اسکنر و دوربین ها را در موقعیت درست قرار می دهیم. وارد برنامه اسکن می شویم و صفحه کالیبراسیون را روی میز چرخان قرار می دهیم و از همه جهات و در همه زوایا، صفحه را اسکن می کنیم. برای این کار حداقل به 10 اسکن از صفحه کالیبراسیون نیاز داریم.
با الگوی مشخص تمام قسمت های صفحه شطرنجی را با نوری که به صورت ردیفی و ستونی توسط پروژکتور به صورت ساختاری روی صفحه تابانده می شود، اسکن می کنیم.
پس از گرفتن اسکن ها نقاط تصویر شناسایی می شوند و توسط نرم افزار مشخص می شوند.
بعد از گرفتن تصاویر باید از گزینهCalibrateCamera   برای شناسایی اسکن هایی که قابل استفاده و تایید نیستند استفاده کنیم و اگر نیاز است اسکن جدید انجام دهیم.
هنگام کالیبراسیون نکات زیر را در نظر بگیرید:
  • کالیبراسیون مکرر، دقت بالای هر اسکن را تضمین می کند.
  • با گذشت زمان صفحه کالیبراسیون خراب می شود و دقت اسکن را کاهش می دهد.
  • لرزش جزئی دستگاه، کالبیراسیون را از بین می برد و باید دوباره دوربین ها و اسکنر را کالیبره کنید.
  • لرزش خیلی جزئی میز، هنگام اسکن صفحه کالیبراسیون، کالیبره را بی ارزش می کند.
 
 

جدیدترین مقالات

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

انواع تلرانس در نقشه کشی صنعتی

 استفاده و ایجاد تلرانس در مهندسی و نقشه کشی به منظور تعین مرز برای قطعات در نقشه است. در اینجا تعریف تلرانس و انواع متداول آن در نقشه کشی را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر