چاپ سه بعدی مولتی متریال

 

 

 چاپ سه بعدی مولتی متریال (چند موادی) چیست؟

ما در سالهای گذشته شروع به توسعه Palette با هدف آوردن چاپ رنگی با هر چاپگر سه بعدی رشته ای (FFF / FDM) کردیم. با گذشت زمان، متوجه شدیم که فناوری هسته ایی پالت میتواند بیش از چاپهای PLA چند رنگ، چاپ مولتی متریال را نیز فعال کند.
هر از گاهی، اعضای جامعه چاپ 3D می پرسیدند که آیا پالت با مواد محلول در آب، پلیمرهای مهندسی و مواد انعطاف پذیر سازگار هست یا نه و تا امروز جواب همیشه نه بوده است!

 معرفی پالت + 

پالت + چاپ سه بعدی مولتی متریال بر روی بیشتر پرینترهای مبتنی بر فیبر نوری 1.75 میلیمتر (FFF) می باشد. پرینترهای Robo 3D با Palette + عالی هستند.
ما هیجان زده هستیم تا با Robo 3D همکاری کنیم و پالت + را به کاربران چاپگر Robo 3D ببریم. پرینترهای Robo 3D و Palette + همراهان خوبی هستند ومیتوانند چاپ چند رنگ و مولتی متریال را در نقاط قابل دستیابی ارائه دهند.  Robo 2 با بیش از 30 ماده قابلیت چاپ دارد.
مشتریان Robo 3D  دسترسی به پورتی اختصاصی برای چاپگر مخصوص پالت + خواهند داشت که به آنها یک تجربه منحصر به فرد و در خور با  دسترسی آسان به تکنولوژی چند رنگی و چندین ماده خواهد داد. پالت + برای رزرو به زودی در وب سایت Robo 3D در دسترس خواهد بود.

 ویژگی های جدید با پالت +

 چاپ مولتی متریال

یکی از بزرگترین پیشرفت های Palette + سازگاری آن با ترکیبات مواد بیشتر از جمله PLA با مواد محلول در آب، PLA با TPU انعطاف پذیر و PETG  است.
ما در حال تلاش برای به دست آوردن قابلیت هایی هستیم که یک بار به طور انحصاری دراختیار ماشین های صنعتی در بازار دسکتاپ موجود بود و اجازه می داد تا پرینترهای مبتنی بر فیلامنت بتوانند انواع مختلفی از اشیا را ایجاد کنند.

 مهندسی و مواد غذایی : PETG

پالت + باعث ایجاد محصولات سخت، مقاوم در برابر دما، قابل باز یافت و چاپ غذای سالم با PETG می شود. MatterHackers.com فیلامنت های PETG را به عنوان "با دوام و آسان برای چاپ" و "به احتمال زیاد به عنوان رایج ترین فیلامنت مصرفی" توصیف می کند.
یکی از اولین صاحبان Palette با تنظیمات Palette خود برای استفاده از PETG بازی کرد و با وجود اینکه بعضی از این چاپ ها با موفقیت انجام می شد، این نسخه ها به سادگی ساخته نمی شدند و آنها به سرعت چاپ کمتری نیاز داشتند تا پالت بتواند کار خود را به درستی انجام دهد و همچنین متصل کردن و  اسپلایزینگ PETG  نیاز به زمان گرما دهی بیشتری داشت.
یکی از اولین مالکین پالت با  PETG آزمایشی انجام داد. ما PETG را به طور کامل تری تست کردیم تا  برای استفاده با پالت + قابل اعتماد و آسان  باشد.
گروه قابل توجهی از چاپ های PETG مانند مدل های کم پلیمر Pokémon توسط یکی از صاحبان اولیه Palette تکمیل شده اند.
پالت + این مانع را حذف می کند و تکنولوژی اسپلایزینگ جدید + پالت ، پلاگین های PETG عالی ای تولید می کند. PETG در حال حاضر با Palette + پشتیبانی می شود و برای استفاده در نسخه های چاپی با 700 تقسیم بندی رتبه بندی شده است. و برای استفاده در چاپ تا 700 متصل کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
انعطاف پذیر و آسان برای چاپ: یک باند هدفون چند رنگ از PETG با پالت + ساخته شده است.
یکی از مکرر ترین درخواست هایی که ما از صاحبان Palette دریافت کرده ایم، سازگاری با مواد محلول بود. امروز ما خوشحالیم که اعلام می کنیم که Palette + با مواد پشتیبانی کننده محلول در آب کار میکند. ما به دنبال فیلامنت های محلول در آب با کیفیت بالا، که به طور گسترده ای در دسترس باشد بودیم، و ما آن را در داربست (scoffold) از spoolWorks E3D پیدا کردیم. داربست اولین ماده محلول در آب است که با پالت سازگار است.
پالت + میتواند چاپ هایی با حداکثر 3 فیلامنت مبتنی بر PLA و داربست به عنوان فیلامنت چهارم را فعال کند. با پالت +، چاپگر های تک اکسترودر می توانند چاپ های سه بعدی رنگی و مولتی متریال با هندسه های بسیار پیچیده تولید کنند.
موارد زیر با  PLA و Scaffold بر روی چاپگرهای تک اکسترودر چاپ شده اند:
  • نوار مصنوعی متصل (PLA-PLA-Scaffold). چاپ شده در سری 1 Pro از نوع A Machines. (مدل بسیار معروف توسط cadboy -: 54030.)
  • نهنگ  کم پلیمر (PLA-داربست). (مدل شیک توسط simulacrumstudios - چیز: 156081.)
  • بلبرینگ چند رنگ (PLA-PLA-PLA-داربست). توپ به وسیله داربست، یک فیلامنت محلول در آب توسط E3D ، معلق است.
پالت + و داربست برای چاپهای با حداکثر 500 تقسیم بندی پشتیبانی می شوند.
ما همچنان به تست مواد پشتیبانی دیگر ادامه خواهیم داد و ما برای آزمایش موادی که بیشترین درخواست را دارند، اولویت بندی می کنیم.

 انعطاف پذیری مواد TPU 

بسیاری از کاربران  Palette، فیلامنت های انعطاف پذیر درخواست کرده اند. ما خوشحال هستیم که پالت + با مواد انعطاف پذیر مبتنی بر TPU سازگار با PLA، سازگار است. مواد انعطاف پذیر برای ایجاد محصولات نهایی و نمونه های واقعی تر و همچنین برای استفاده های دیگر بسیار مفید هستند. TPU می تواند برای شبیه سازی غضروف در نخاع و یا ایجاد دکمه های قابل فشردن در هدفون مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از TPU همراه با PLA می توانید ابعاد جدیدی را به چاپ های خود اضافه کنید. چاپ با مواد قابل انعطاف کمی سخت است. 

Palette + دارای تکنولوژی جدید اسپلازینگ است که علاوه بر باز کردن مواد جدید، سبب می شود که اتصالات قوی تر و قابل اطمینان تر باشد. 

هم پالت و هم پالت + فیلامنت های متفاوتی را می پذیرند و آنها را به بخش های دقیق تقسیم می کنند. برای اتصال پیوند های رشته های چند بخش از فیلامنت ها از حرارت استفاده می کنند. پالت این کار را با فشار دادن یک المنت گرمایی به طور مستقیم بر روی فیلامنت انجام می دهد که این کار اسپلایزینگ باز می نامیم. در مقابل، پالت + ویژگی های جدید تکنولوژی پیوند است که ما  آن را اسپلایزینگ بسته می نامیم و عنصر حرارت هرگز تماس مستقیم با رشته ایجاد نمی کند، در عوض، یک عنصر حرارتی محفظه ای ایجاد می کند که فیلامنت را احاطه میکند.

Chroma 2.0

Chroma همراه نرم افزار Palette + است. کروما  G-code multi-body / multi-extruder  را از Simplify3D و Cura می پذیرد، G-code را پردازش می کند و دو فایل تولید می کند: یک فایل با دستورالعمل برای Palette + برای ساخت فیلامنت و یک فایل چاپ برای چاپگر شما.

بزرگترین تغییر در Chroma موتور جدید پردازشگر G-code است: Raft. یک رویکرد بسیار هوشمند تر و ظریف تر برای تجزیه و تحلیل G-code است.

مزایای Raft:

  •  از طریق به روز رسانی های آینده به  پالت + و Chroma برای پشتیبانی از برش بیشتر اجازه میدهد. (Slic3r, KISSlicer, Repetier-Host, etc.)
  •  به کروما اجازه میدهد تا G-code های متفاوت تری را بپذیرد (. .g3drem, .hvs)
  •  به Chroma اجازه می دهد از انواع مختلفی از تنظیمات برش از جمله ارتفاع لایه متغیر، تغییرات دمای نازل، فرآیندهای Simplify3D متعدد در همان چاپ پشتیبانی کند.
 یک رفت میتواند به تثبیت یک چاپ با بررسی پستی و بلندی سطح آن کمک کند تا مطمئن شود که هر چاپ با یک سطح یکسان شروع شود. موتور رفت کروما مشابه یک رفت چاپی است. رفت یک زبان عامیانه API برای پردازش دستورات چاپ سه بعدی است.
علاوه بر تجزیه انواع G-code مانند .g3drem، .g، .hvs، دیگر فرمت های چاپی مانند .MakerBot را خلاصه و تبدیل به G-code می کند.
فرآیند پردازش قدیمی Chroma نیاز به یک دستور العمل خاص G-code که می تواند برای متخصصین دست و پا گیرو برای تازه کاران چاپ 3D بسیار سخت و ترسناک باشد دارد، اما با با رفت، همه این ها از بین می رود.

 به حداقل رساندن دفع زباله و زمان چاپ

برای اطمینان از اینکه فیلامنت  زمان مناسب در اکسترودر شما قرار میگیرد، Chroma  "برج های انتقال" را به چاپ های پالت + درج می کند.
 یک برج انتقال سه رنگ در کنار بخش چاپ شده است. بعضی از لایه های برج فقط 5٪ متراکم هستند. مقدار فلامنتی که در هنگام انتقال استفاده می شود را می توان در Chroma تنظیم کرد.
Chroma در حال حاضر برج های انتقال پیشرفته تر و با اندازه های متغیر را ارائه می دهد، به عنوان مثال، کاهش اندازه انتقال در طول پیشرفت چاپ و بهینه سازی های بیشتر برای کاهش زباله و کاهش زمان چاپ.

 

 

جدیدترین مقالات

نیروی محوری

 پبچ ها اجزای مهمی هستند که در انواع محصولات از وسایل نقلیه گرفته تا راه آهن، هواپیما، ساختمان، پل و حتی گوشی کوچکی که در دست شماست، استفاده می شوند. هنگامی که نیروی

مقایسه بین SLA و SLS

 در SLS از لیزر قدرتمند استفاده می شود و دو نوع DMLS و SLM وجود دارد. SLS با پلیمرهایی مانند نایلون کار می کند. SLA نیز از لیزر استفاده می کند، اما این دو به دلیل مو

استریولیتوگرافی و نحوه عملکرد آن

 می توان گفت استریولیتوگرافی از قدیمی ترین شکل های پرینتر سه بعدی است. در ادامه همه چیز در مورد نحوه عملکرد این فناوری را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر