کاربردهای طراحی صنعتی

طراحی صنعتی یک فرآیند استراتژیک برای حل مسئله است که نوآوری و خلاقیت در تجارت را به وجود می آورد و باعث می شود که انسان ها در زندگی خود محصولات، سیستم ها و خدمات با کیفیت تری را تجربه کنند.
طراحی محصول، تمام کارهایی است که بین ایده اولیه یک محصول تا جایی که مشتری آن محصول را دست داشته باشد، انجام می شود.
یک طرح صنعتی می تواند بخشی از طراحی محصول باشد. طراحی صنعتی معمولا فقط در مورد محصولات صنعتی کاربرد دارد.
دلیل اینکه مردم در کشورهای پیشرفته زندگی استاندارد و امروزی دارند، صنعت است.
در زیر نمونه هایی اط محصولات صنعتی که توسط طراحان صنعتی تولید شده اند را با هم می بینیم:
طراح صنعتی علم و خلاقیت را با هم ترکیب می کند و محصولی مانند جاروبرقی، صندلی،موبایل و ... را به صورت کاملا مطلوب ایجاد می کند.
مینی کوپر
این ماشین یک مدل کلاسیک طراحی است که در دهه 1950 به دلیل محدودیت در تامین سوخت طراحی شد. این اتومبیل برای رقابت با اتومبیل های بزرگ آن زمان طراحی شد.
طراحی صنعتی
آب پرتقال گیری
این مدل خاص آب پرتقال گیری توسط فیلیپ استارک در سال 1990 طراحی شد و در موزه هنرهای مدرن نیویرک به نمایش گذاشته شد.
کاربرد طراحی صنعتی
صندلی چرخدار
 طرح این صندلی خاص با الهام از مادربزرگ هایی که بافندگی می کنند و به مرور زمان خمیده می شوند و به صورت حلقه در می آیند گرفته شده است.
کاربردهای طراحی صنعتی
دوچرخه کوهستان
پایین رفتن از زمین های شیب دار و سنگلاخی با دوچرخه باعث بالا رفتن آدرنالین می شود. برای یک کوهنورد رسیدن به قله می تواند بسیار لذت بخش باشد، اما هنگام آمدن به پایین به دلیل خستگی و فشاری که به پاهای کوهنورد وارد می شود، چندان خوشایند نیست.
این دوچرخه به صورتی طراحی شده است که با تبدیل دوچرخه به کوله پشتی کوهنوردی را بسیار راحت کند.
طراحی صنعتی
لیوان رمزدار
طراحی این لیوان به گونه ای است که وقتی این لیوان خالی است طرح روی لیوان موزاییک های به هم ریخته است، اما هنگامی که در لیوان مایعات مانند شیر، آب ، آب پرتقال و ... ریخته شود نام آن نوشیدنی را تشخیص می دهد و نام آن روی لیوان درج می شود.
طراحی لیوان رمزدار
لامپ
این لامپ منحصربه فرد دارای لوله های شیشه ای فلورسنت به شکلی ارگانیک است که به طور هماهنگ به دور یکدیگر می پیچند و بسته به مکانی که در آن قرار می گیرند، سایه های مختلفی  را ایجاد می کنند. یکی از جذابیت های این طراحی صنعتی کاهش 80 درصدی مصرف برق است.
طراحی لامپ ارگانیک
میز و مبلمان
بر خلاف تصور همه از میز، طراحان صنعتی میزهایی را طراحی می کنند که به وسیله یک شبکه مشبک از چوب میز ساخته می شود. جالب است که اندازه این میز متغیر است.
طراحی میزهای خاص
سینک ظرفشویی
این یک سینک ظرفشویی است که به شکل آکواریوم طراحی شده است و مطمئنا ظرف شدن در چنین سینکی بسیار جذاب تر از سینک های معمولی است.
طراحی سینک ظرفشویی خاص
نردبان
این یک نردبان خانگی بسیار سبک با ضخامت فقط 20 میلی متر است. طراح در طراحی محصولی شیک و کاربردی و بسیار سبک بسیار موفق بوده است.
طراحی صنعتی
صندلی دو کاره
این صندلی ساده و پلاستیکی به گونه ای طراحی شده است که کاربر می تواند بین دو حالت آرام یا متمایل به جلو جابجا شود. این طرح صنعتی بسیار ساده، سبک، محکم و قابل انعطاف می باشد.
طراحی صندلی های خاص

جدیدترین مقالات

نیروی محوری

 پبچ ها اجزای مهمی هستند که در انواع محصولات از وسایل نقلیه گرفته تا راه آهن، هواپیما، ساختمان، پل و حتی گوشی کوچکی که در دست شماست، استفاده می شوند. هنگامی که نیروی

مقایسه بین SLA و SLS

 در SLS از لیزر قدرتمند استفاده می شود و دو نوع DMLS و SLM وجود دارد. SLS با پلیمرهایی مانند نایلون کار می کند. SLA نیز از لیزر استفاده می کند، اما این دو به دلیل مو

استریولیتوگرافی و نحوه عملکرد آن

 می توان گفت استریولیتوگرافی از قدیمی ترین شکل های پرینتر سه بعدی است. در ادامه همه چیز در مورد نحوه عملکرد این فناوری را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر