اسکن سه بعدی و کنترل کیفیت محصول

 
ریخته گری فرآیندی است که درطی آن فلز مذاب تحت فشار بالا به داخل حفره قالب هدایت می شود. تجهیزات ریخته گری و سرمایه زیادی که لازم دارد باعث محدودیت در حجم بالا می شود.
کیفیت ریخته گری نقش بسزایی را در محصولات مکانیکی ایفا می کند و کنترل کیفیت در این صنعت بسیار مهم است. در گذشته کنترل کیفیت به روش های سنتی انجام می شد، اما امروزه توسط اسکنرهای سه بعدی و با دقت بالاتری انجام می شود.
در این رابطه ممکن است سوالات زیادی به وجود آید که برخی از آنها را در این قسمت پاسخ می دهم:

چرا کنترل سه بعدی برای قالب گیری امری ضروری به حساب می آید؟

بازرسی نهایی به نوعی محصول نهایی را تایید می کند و به تولید کنندگان کمک می کند تا قالب و فرآیند تولید را منطبق با فاکتورهای بازرسی نهایی تنظیم کنند.

معایب CMM سنتی چیست؟

یکی از دشواری های روش های سنتی این بود که بازرسی محصول با ساختار پیچیده، دشوار بود. همچنین سرعت انجام کار نیز پایین بود و در بعضی مواقع پروب ممکن بود به سطح قطعه به دلیل تماسی که با آن داشت آسیب برساند و باعث تغییر شکل قطعه شود.مخصوصا هنگامی که محصول نازک و پیچیده است، ممکن است قطعه دچار ترک یا شکستگی شود.

مزایای اسکن سه بعدی چیست؟

یکی از مزایای اسکن نسبت به روش های قبلی این است که با این روش اسکن اجسام با هر شکلی امکان پذیر است و عملیات اسکن بدون تماس و رساندن آسیب به قطعه انجام می شود.
از دیگر مزایای این روش این که اسکنر و قطعه را می توان آزادانه حرکت داد و دقت حجمی اسکن بالایی داشت.
دقت بالای اسکن و حمل آسان و سبک بودن اسکنر از دیگر مزایای این روش است.
صرفه جویی در زمان نیز از دیگر ویژگی هایی است که محبوبیت این روش را دو چندان کرده است، به طوریکه در عرض چند دقیقه می توان عملیات اسکن را انجام داد.
در روش کنترل کیفیت با اسکن سه بعدی، نشانگرهایی را روی قطعه میچسبانند و بعد از آن داده ها را با دقت ضبط می کنند و داده های انحرافی را از طریق تشخیص کنتراست محاسبه و حذف می کند.
در ادامه روش را کار را نمایش میدهم:
اسکن سه بعدی و کنترل کیفیت

کنترل کیفیت محصول

اسکن سه بعدی و کنترل کیفیت

کنترل کیفیت محصول


کنترل کیفیت محصول و اسکن سه بعدی 
با روش اسکن سه بعدی به سرعت بازرسی کیفیت انجام می شود و به تولیدکنندگان در حل مشکلات کنترل کیفیت کمک می کند.
 
 
 

جدیدترین مقالات

جهشی به سمت تولید افزودنی

  Additive Manufacturing (AM) نام تولید صنعتی برای پرینت سه بعدی است و یک فرایند کنترل شده توسط رایانه است و معمولا به صورت لایه لایه، اشیاء سه بعدی را ایجاد می

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

موارد بیشتر