آشنایی با اسکنر سه بعدی REXCAN3

 اسکنر سه بعدی پیشرفته REXCAN 3
 
 
REXCAN 3 دستگاه اسکنر سه بعدی است که توانسته با فروش فوق العاده در سالهای متمادی جایگاه خوبی در بازار های جهانی پیدا کند و رقیب سرسختی برای رقبای خود در بازارهای آمریکایی و اروپایی باشد.
این دستگاه با بکارگیری فناوری نور سفید، White Light Phase Shifting Triangulation، همچنین کیفیت بالای دو دوربین CCD بسیار با کیفیت، امکان انجام اسکن سه بعدی با کیفیت و دقت بالا را دارا میباشد.
 
 
 
 
خصوصیات ویژه این دستگاه عبارتند از:
کیفیت ، دقت برداشت و وضوح تصویر بسیار بالا قابلیت برداشت نقاط از سطح قطعه تا فواصل 0.03mm دارای گواهینامه مرکز معتبر استاندارد آلمان VDI 2634 – part2  قابلیت جابجا کردن دوربینهای CCD – Camera در 5 موقعیت مختلف (A, B, C, D, 10°)
 
 
امکان اتصال این دستگاه به دوربینهای فتوگرامتری جهت ابعاد برداری قطعات در سایزهای بزرگ با دقتهای بسیار بالا را مهیا مینماید.
با توجه به قابلیت ویژه این دستگاه امکان برداشت اطلاعات از شکافهای ریز قطعات مقدور میباشد. نسبت برداشت عمق به قطر سوراخ  عددی بزرگتر از 1.6 است به این معنا که امکان برداشت عمق 16میلیمتری یک سوراخ به قطر 10میلیمتر ممکن میباشد.
 
 
 
ریموت کنترل با قابلیت شارژ USB و باطری داخلی، با برد 20 متر جهت اجتناب از تردد خسته کننده اپراتور بین قطعه و دستگاه؛ کنترل باکس و پردازنده مجهز به تکنولوژی نانو با ابعاد بسیار کوچک (حدود 15 cm3 ) با قابلیت پردازش چند صد میلیون نقطه، پروسه های کالیبراسون متنوع برای حجم های برداشت مختلف با استفاده از تنها یک پنل با طراحی هوشمندانه و بسیاری از عوامل دیگر، REXCAN 3 را به لحاظ دقت و کارایی منحصر بفرد ، به دستگاهی کاملاً صنعتی و پرتابل مشهور نموده است.
 
 
 
 
نرم افزاز انحصاری دستگاه با نام  EzScan در REXCAN3 دارای کلیه توامندی های محیط اسکن، تنظیمات لازم جهت نمایش دید لنزها، تنظیم سنسور نور به صورت آن لاین جهت اسکن در شرایط نوری متفاوت، تنظیم وضوح دید targetها, Decimation , Smoothing , Auto Alignment Volume Merge , Batch processing , Fill Holes , Merging , Target Align, Shape Align و شناسایی اتوماتیک موقعیت هر برداشت در مختصات جهانی بدون نیاز به شناسایی های دستی و سنتی و … می باشد.
 
نوشتن برنامه های Macro برای اسکن سری قطعات مشابه جهت صرفه جویی در زمان، از جمله قابلیت های ویژه این نرم افزار می باشد.کاربری ساده و مطلوب نرم افزار و هماهنگی REXCAN3 با سیستم عامل Windows XP و Windows 7 32/64 Bit نشان از User-Friend بودن این دستگاه دارد.
 
در ادامه مشخصات دستگاه REXCAN 3 با دوربین 1.4 مگاپیکسل ارائه میگردد.

جدیدترین مقالات

نیروی محوری

 پبچ ها اجزای مهمی هستند که در انواع محصولات از وسایل نقلیه گرفته تا راه آهن، هواپیما، ساختمان، پل و حتی گوشی کوچکی که در دست شماست، استفاده می شوند. هنگامی که نیروی

مقایسه بین SLA و SLS

 در SLS از لیزر قدرتمند استفاده می شود و دو نوع DMLS و SLM وجود دارد. SLS با پلیمرهایی مانند نایلون کار می کند. SLA نیز از لیزر استفاده می کند، اما این دو به دلیل مو

استریولیتوگرافی و نحوه عملکرد آن

 می توان گفت استریولیتوگرافی از قدیمی ترین شکل های پرینتر سه بعدی است. در ادامه همه چیز در مورد نحوه عملکرد این فناوری را بررسی می کنیم.

موارد بیشتر