اسکنر سه بعدی راهی برای حفاظت از میراث فرهنگی

 
در سالهای اخیر، اسکنر سه بعدی ابزاری برای حفظ طولانی مدت از آثار باستانی و حفظ آن و بازسازی و مستند سازی آنها از طریق تماس غیرمستقیم است.
در دانشکده معماری دانشگاه نوتردام تیمی برای ثبت مستندات مختلف بناها و آثار تاریخی مستقر است و از آثار باستانی به منظور حفظ و بازسازی معماری تاریخی آن، مدل هایی ایجاد می کنند. این تیم با اسکن و پرینت سه بعدی این کار را انجام می دهند.
ثبت آثار باستانی و اسکن سه بعدی
اسکن سه بعدی با وضوح بالا از بناها و آثار باستانی به محققان این امکان را می دهد تا تاریخ فرهنگی کشورهای مختلف را رصد و مطالعه کنند و آنها را انتشار دهند. به دلیل اینکه این اسکن ها کاملا رنگی و سه بعدی هستند، به نمونه واقعی کاملا شبیه بوده و منجر به درک کامل بیننده از اثر می شود.
آثار باستانی باید با بالاترین وضوح ممکن بایگانی شوند و تمام جزئیات آنها درج شود و در بسیاری اوقات باید ماکت آنها نیز به صورت خیلی دقیق ساخته شود، که اسکنرهای سه بعدی برای بایگانی و ثبت اثر و پرینت های سه بعدی برای ساخت ماکت بسیار کاربردی است.
 
ثبت آثار باستانی
آثار باستانی پس از مدتی به دلایل زیادی مانند گردشگری جمعی، جنگ، اقدامات نمادین، مرور زمان، بازسازی های ناقص، بلایای طبیعی و ... آسیب می بینند و گاهی اوقات تخریب می شوند. اگر قبل از رخ دادن هرکدام از این اتفاقات، اثر ثبت شود، امکان احیا کردن اثر وجود خواهد داشت.
چندین روش مختلف برای اسکن سه بعدی وجود دارد که هر کدام از این روش ها معایب و مزایای خاصی دارد. این روش ها شامل روش مثلث بندی،فتوگرامتری و ... می شود. بعضی از این روش ها امکان اسکن از راه دور و برخی دیگر باید از فاصله نزدیک انجام شود.
Long-Medium Range 3D Scanners)) لانگ مدیوم اسکنرها، اسکنرهای سه بعدی با برد زیاد هستند که برای ثبت کلی شی استفاده می شود و بیشتر برای اجسام بزرگ کاربرد دارد. این نوع اسکنر ها برای ثبت جزئیات ظریف و دقیق مناسب نیستند.
از این نوع اسکنر ها برای اندازه گیری وضعیت ساختمان های قدیمی بازسازی شده، کاخ ها، میراثی مانند معابد، گالریهای هنری، سالنها و مواردی از این دست استفاده می شود.
به عنوان مثال اگر ستون های آسیب دیده قبل از اینکه توسط خرابکاران و یا حمله های تروریستی تخریب شوند، اسکن شده بودند، باستان شناسان قادر به بازسازی و احیای آنها بودند.
ثبت آثار باستانی و اسکن سه بعدی
 
 

جدیدترین مقالات

جهشی به سمت تولید افزودنی

  Additive Manufacturing (AM) نام تولید صنعتی برای پرینت سه بعدی است و یک فرایند کنترل شده توسط رایانه است و معمولا به صورت لایه لایه، اشیاء سه بعدی را ایجاد می

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی

 در این جا قصد داریم تا در مورد پرینتر سه بعدی توضیح کاملی دهیم و در مورد سازنده پرینتر، مزایا و معایب پرینتر، وسایلی که با آن می توان ساخت، موادی که می توان برای پر

تفاوت بین ماشینکاری CNC 4 محوره و 5 محوره

 برای تولید محصولاتی که با ماشینکاری CNC ایجاد می شوند، اطلاعات زیادی در مورد محورهای ماشینکاری CNC وجود دارد و امروزه افراد بیشتر با ماشینکاری های CNC 4 و 5 محوره ک

موارد بیشتر